Тауар нарығына талдау жүргізу жөніндегі іс-қимылдарға және бұйрыққа дау айту туралы
№ 6001-23-00-6ап/120 27.07.2023 ж.
Талапкер: "Цемент" ЖШС жауапкер: "Қазақстан Республикасы Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігінің облыс бойынша департаменті"РММ
Даудың мәні: тауар нарығына талдау жүргізу жөніндегі іс-қимылдарға және "тергеу нәтижелері бойынша қорытындыны бекіту туралы"2022 жылғы 14 сәуірдегі №14-НҚ бұйрығына дау айту туралы
Жауапкердің кассациялық шағымы бойынша қайта қарау
ФАБУЛА: 2017 жылғы 27 желтоқсанда серіктестік пен "Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрлігінің Инвестициялар комитеті" РММ арасында инвестицияларды жүзеге асыруды және инвестициялық преференциялар беруді көздейтін инвестициялық басым жобаны іске асыруға № 1124-12-2017 инвестициялық келісімшарт жасалды.
"Қазақстан Республикасы Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі" республикалық мемлекеттік мекемесінің 2021 жылғы 1 маусымдағы тапсырмасын орындау үшін Департамент 2020 жылғы кезеңге және 2021 жылғы қаңтар-мамырға Қызылорда облысы бойынша цемент өндіру мен сатудың тауар нарығына талдау жүргізді.
Талдау нәтижелері бойынша Департамент аталған кезеңде Серіктестік тиісті нарықта үстем жағдайға ие болды және Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 29 қазандағы №375-V Кәсіпкерлік кодексінің (бұдан әрі – ӨК) 174-бабының 2) тармақшасын бұзды деген қорытындыға келді.
Департамент 2021 жылғы 14 шілдеде серіктестіктің атына Қазақстан Республикасының бәсекелестікті қорғау саласындағы заңнамасын бұзу белгілерінің бар екендігі туралы № 04-10/670 хабарлама жолдады. Серіктестіктің хабарламаны орындамауына байланысты Департамент Қазақстан Республикасының бәсекелестікті қорғау саласындағы заңнамасын бұзу белгілері бойынша серіктестікке қатысты тергеу жүргізу туралы шешім қабылдады (2021 жылғы 31 тамыздағы № 9-нқ бұйрығы). Тергеу нәтижелері бойынша Департамент 2021 жылғы 13 желтоқсанда серіктестікке қорытынды жобасын жолдады.
Бұған жауап ретінде Серіктестік 2021 жылдың 29 желтоқсанында Департаментке қорытындының жобасымен келіспейтіндігі туралы хабарлады және оны Келісім комиссиясының қарауына шығаруды сұрады. 2021 жылғы 30 желтоқсанда департамент басшысы Е. С. Орынбаевтың ұйғарымымен тергеп-тексеру жүргізу мерзімі келісім комиссиясы ескертулер мен ұсынымдар шығарғанға дейін тоқтатылды. 2022 жылғы 15 наурызда агенттіктің келісу комиссиясының отырысы өтті, оның нәтижелері бойынша Департамент қорытындысының жобасын қолдау туралы шешім қабылданды (№4 хаттама).
2022 жылғы 31 Наурызда келісім комиссиясының хаттамасы Департаментке жолданды. 2022 жылғы 4 сәуірде департамент басшысының ұйғарымымен тергеу жүргізу мерзімі 2022 жылғы 5 сәуірден бастап қайта басталды. 2022 жылғы 14 Сәуірде № 14-НҚ Департаментінің бұйрығымен тергеу нәтижелері бойынша қорытынды бекітіліп, әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс қозғау және серіктестікке қатысты ұйғарым шығару туралы шешім қабылданды.
Серіктестік бұйрықпен келіспей, осы талаппен сотқа жүгінді.
Сот актілері:
1-ші инстанция: сот удовлетвор қанағаттандырылды. Апелляция: шешім өзгеріссіз қалды.
Кассация: сот актілері жойылды.
Іс бойынша жаңа шешім қабылданды: талапты қанағаттандырудан бас тартылды.
Қорытындылар: Серіктестік 2020 жылғы қаңтарда цементті әртүрлі бағамен 3 түрлі маркалар бойынша көтерме (бастапқы) сатуды негізсіз жүзеге асырды.
Серіктестіктің жауап хаттарына сәйкес, цементтің сату бағасы сату тарихын талдау негізінде қалыптасады, нәтижесінде тауар серіктестіктің ұзақ мерзімді клиенттері болып табылатын сатып алушылармен салыстырғанда жаңа сатып алушыларға жоғары бағамен сатылады.
Сонымен қатар, серіктестік тауарға әртүрлі бағаларды қолдану цемент жеткізу жолының қашықтығына (сатып алушылардың орналасқан жерінен) байланысты екенін, яғни жеткізу аймағы неғұрлым алыс болса, сатып алу бағасы соғұрлым төмен болатынын хабарлады.
Бұл ретте серіктестік 2020 жылғы 1 қаңтар мен 2021 жылғы 31 мамыр аралығында тұтынушыларға (нарық субъектілеріне) цемент сату кезінде қандай да бір жеңілдіктер берілмегенін жазбаша түрде хабарлады. Нарық субъектісінің нарықта үстем немесе монополиялық жағдайға ие болуына тыйым салынбайды және заңнаманы бұзу болып табылмайды.
Бірақ мұндай нарық субъектілері үшін мұндай құқықтық қабілеттілік белгілі бір құқықтық салдарға әкеледі.
Азаматтық кодекстің 8 - бабының 5-тармағына сәйкес азаматтар мен заңды тұлғалардың басқа тұлғаға зиян келтіруге, өзге нысандарда құқықты теріс пайдалануға, сондай-ақ оның мақсатына қайшы келетін құқықты жүзеге асыруға бағытталған әрекеттеріне жол берілмейді.
Азаматтық кодекстің 11 - бабының 2-тармағына сәйкес заңды бәсекелестікті шектеуге немесе жоюға, негізсіз артықшылықтар алуға, тұтынушылардың құқықтары мен заңды мүдделеріне қысым жасауға бағытталған монополиялық және кез келген өзге де қызметке жол берілмейді.
ӨК-нің 174-бабының 2) тармақшасына сәйкес үстем немесе монополиялық жағдайға ие нарық субъектілерінің тиісті тауар нарығына қол жеткізуді шектеуге, бәсекелестікке жол бермеуге, шектеуге және жоюға әкеп соққан немесе әкеп соқтыратын әрекеттеріне (әрекетсіздігіне) және (немесе) нарық субъектісінің немесе тұтынушылардың белгісіз тобының заңды құқықтарына қысым жасайтын әрекеттеріне (әрекетсіздігіне), оның ішінде осындай әрекеттерге тыйым салынады, қалай – әр түрлі бағаларды қолдану тауарды өндіруге, өткізуге және жеткізуге жұмсалатын әр түрлі шығындарға, сату көлемін, төлем шарттарын, шарттың қолданылу мерзімін ескеретін жеңілдіктер жүйесін кемсітусіз қолдануға байланысты болған жағдайларды қоспағанда, нарық субъектілерімен немесе тұтынушылармен объективті негізделмеген себептерсіз баламалы келісімдерге әр түрлі бағаларды не әртүрлі шарттарды қолдану.
Осылайша, әр түрлі бағаларды қолдану кезінде үстем немесе монополиялық жағдайға ие нарық субъектісі бір уақытта бәсекелестікті шектеумен не нарық субъектілерінің немесе тұтынушылардың белгісіз шеңберінің заңды құқықтарына нұқсан келтірумен және объективті себептердің болмауымен қатар жүруі керек.
Үстем жағдайға ие нарық субъектісі ретінде серіктестік тауар нарығындағы бәсекелестікті шектемей, сатып алушылардың заңды мүдделеріне нұқсан келтірмей, өндірілетін тауарды бірдей бағамен сатуға ғана құқылы.
ДК-нің 172-бабына сәйкес нарық субъектісіне немесе бірнеше нарық субъектілеріне тиісті тауар нарығын бақылауға, оның ішінде тауар айналымының жалпы шарттарына елеулі ықпал етуге, сондай-ақ біржақты тәртіппен тауар бағасының деңгейін айқындауға мүмкіндік беретін тиісті тауар нарығындағы нарық субъектісінің немесе бірнеше нарық субъектілерінің жағдайы үстем немесе монополиялық ереже деп танылады.
ӨК-нің 174-бабының 11) тармақшасына сәйкес үстем немесе монополиялық жағдайға ие нарық субъектілерінің тиісті тауар нарығына қол жеткізуді шектеуге, бәсекелестікке жол бермеуге, шектеуге және жоюға әкеп соққан немесе әкеп соқтыратын әрекеттеріне (әрекетсіздігіне) және (немесе) нарық субъектісінің немесе тұтынушылардың белгісіз тобының заңды құқықтарына қысым жасайтын әрекеттерге, оның ішінде - экономикалық, технологиялық немесе басқа жолмен бір тауарға әртүрлі бағаларды (тарифтерді) негізсіз белгілеу, кемсітушілік жағдайлар жасау.
Осылайша, серіктестік нарық субъектілерінің ұйымдық-құқықтық нысандарына және тауарды жеткізу (тасымалдау) орындарына қарамастан, барлық нарық субъектілеріне (сатып алушыларға) тең дәрежеде және тең жағдайда баға белгілеудің бірыңғай саясатын қолдануға тиіс болды.
Алайда, серіктестік цементті әр түрлі бағамен көтерме (бастапқы) сатуды жүзеге асыра отырып, нарық субъектілерінің (тауарды жоғары бағамен сатып алған сатып алушылар) және тұтынушылардың белгісіз тобының (Қызылорда облысының тұтынушылары) заңды құқықтарына нұқсан келтіретін әрекеттерге жол берді, осылайша мұндай әрекеттерден осындай сатып алушылар есебінен негізсіз пайда алды.
Департамент Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2015 жылғы 30 қарашадағы № 741 бұйрығымен (бұдан әрі – әдістеме) бекітілген даулы құқықтық қатынастар туындаған сәтте қолданылып жүрген тауар нарығындағы бәсекелестік ортаның жай-күйіне талдау және бағалау жүргізу жөніндегі әдістемеге сәйкес талдау жүргізді.
Әдістеменің 5-тармағында тауар нарығында бәсекелестік ортаның жай-күйіне талдау және бағалау жүргізу мынадай кезеңдерді қамтиды: тауарлардың өзара алмастырылу өлшемдерін айқындау; тауар нарығының шекараларын айқындау; тауар нарығын зерттеудің уақыт аралығын айқындау; тауар нарығында әрекет ететін нарық субъектілерінің құрамын айқындау; тауар нарығының көлемін және нарық субъектілерінің үлестерін есептеу; бәсекелестік ортаның жай-күйін бағалау тауар нарығында; тауар нарығына кіру кедергілерін анықтау; нарықты талдау бойынша қорытындылар.
Департаменттің талдауында Әдістеменің 5-тармағында көрсетілген реттілік қамтылған және Әдістеменің жоғарыда көрсетілген барлық кезеңдері бойынша қорытындылар берілген.
ӨК-нің 196-бабының 12-тармағына сәйкес тауар нарықтарындағы бәсекелестіктің жай-күйін талдау мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті орган, мемлекеттік органдар, нарық субъектілері және олардың бірлестіктері ұсынатын ақпарат, сондай-ақ осы баптың 9-тармағына сәйкес берілетін ақпарат негізінде жүзеге асырылады.
Бұл жағдайда цемент өндіру және өткізу нарығындағы бәсекелестіктің жай-күйіне талдау нарық субъектілерінің, оның ішінде серіктестіктің ұсынған ақпараты мен материалдары негізінде жүргізілді.
ӨК-нің 196-бабы 1-тармағының 2) тармақшасына сәйкес тауар нарықтарындағы бәсекелестіктің жай-күйін талдау бәсекелестік деңгейін айқындау, үстем немесе монополиялық жағдайға ие нарық субъектілерін анықтау, бәсекелестікті қорғауға және дамытуға, монополистік қызметтің алдын алуға, шектеуге және жолын кесуге бағытталған шаралар кешенін әзірлеу мақсатында, оның ішінде субъектінің үстемдік ету үлесін айқындау жағдайларында жүргізіледі доминантты немесе монополиялық жағдайды теріс пайдалану белгілерін қарау кезінде нарық.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы
Құжатты жүктеп алу
-
Об оспаривании действий по проведению анализа товарного рынка и приказа
551 рет жүктеп алынды